Μοιράζομαι μαζί σας κάποια βασικά βίντεο γι᾽ αυτό που ονομάζουμε ῾φυσική' θέση των χεριών στο πιάνο. Κατά τη γνώμη μου πρόκειται για τον κυρίαρχο κανόνα καλής τεχνικής και φυσικότητας παιξίματος στο όργανο. Αν δε κατανοήσουμε τη φυσιολογία του χεριού, θα δημιουργούνται προβλήματα στο ηχητικό αποτέλεσμα αλλά και πολλά σωματικά θέματα θα κάνουν την εμφάνιση τους που μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρούς τραυματισμούς. Καθώς θα βλέπετε τα βίντεο να έχετε το μυαλό σας τις ερωτήσεις και τα σχόλια που υπάρχουν κάτω από αυτά.
Σύμφωνα με τον πιανίστα Robert Estrin πρέπει να χρησιμοποιούμε τους μύες του χεριού για να σταθεροποιήσουμε το χέρι σε καμπυλωτή θέση των δακτύλων; Ναι ή όχι και για πιο λόγο; | Θυμηθείτε τις βασικές αρχές που διέπουν τη σωστή θέση, στάση και χρήση του χεριού όπως αυτές αναφέρονται από τον καθηγητή Dr. John Mortensen. Αν θέλατε να δώσετε οδηγίες σε κάποιον δικό σας μαθητή πώς θα κάνατε μια δική σας περιγραφή; |
Η παιδαγωγός Sheila Paige αναφέρεται στην περιστροφή του χεριού (rotation). Η σωστή χρήση περιστροφής γίνεται από τον βραχίονα ή από τα δάκτυλα και γιατί; Ποιες είναι οι βασικές κινήσεις του χεριού κατά τη διάρκεια της ερμηνείας ενός μουσικού έργου; Το ποσοστό της κάθε κίνησης είναι πάντα ίδιο σε όλα τα μουσικά περάσματα; | Η παιδαγωγός Dorothy Taubman κάνει αναφορά στους πόνους των χεριών και σχολιάζει την ένδειξη πόνου στα χέρια σε περιόδους πολύωρης μελέτης. Είναι αυτό δείγμα σωστής μελέτης/εκγύμνασης και προόδου και γιατί; Η Dorothy Taubman σχολιάζει το πόσο σημαντική είναι η ομαδοποίηση των κινήσεων σε ένα έργο (λεπτό 5:11). Γιατί φαντάζεστε συμβαίνει αυτό; Από τί προκλήθηκε η σοβαρή βλάβη στο χέρι του πιανίστα και ποια ήταν αρχικά η αντιμετώπιση του πόνου; Τί σκέψεις πέρασαν από το μυαλό του και ποια βήματα ακολούθησε για την ίαση του χεριού; (λεπτό 8:28) |